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Witness: John R. (Jack) Binns
Reporter for the New York American and former Marconi wireless operator

Key testimony: Binns became a hero in the press in 1909 when he sold his story of how his wits as a Marconi wireless operator helped save all aboard the wreck of the White Star liner Republic off Nantucket. Now a journalist, he faced Senator Smith's pointed questions about shipboard wireless communications and checkbook journalism, offering an ex-pert critique of the Titanic's design as well. . . .

SENATOR SMITH: Were you the wireless operator at the time of the disaster to the Republic?
MR. BINNS: I was; yes, sir.
SENATOR SMITH: Will you state to the committee whether news concerning that disaster was promptly sent out from the Republic immediately following the disaster?
MR. BINNS: Yes; the news was sent out immediately.
SENATOR SMITH: And in detail?
MR. BINNS: Not exactly in detail, but the exact details of the accident, in so far as they referred to the Republic generally.
SENATOR SMITH: As I have been informed, you gave your personal experiences to some newspaper on your arrival in New York?
MR. BINNS: Yes, sir.
SENATOR SMITH: Will you state the circumstances under which that was done?
MR. BINNS: After the sinking of the Republic we were transferred to the United States revenue cutter Gresham, and then to the United States revenue cutter Seneca. Coming up the coast I received wireless messages from various newspapers asking me for my own personal story. This I submitted to Capt. Sealby, and asked his opinion about the matter. He said that should the White Star Line have no objection to it, he certainly would not.
During the voyage I also received a message from the Marconi Co. asking me to reserve the story, if possible, for the New York Times, owing to their friendly connection with the Marconi Co., by whom I was employed at that time.

Témoin : John R. (Jack) Binns
Reporter pour l’Américain de New York et ancien opérateur sans fil Marconi

En résumé : Binns est devenu un héros dans la presse en 1909 quand il a vendu son histoire sur la façon dont a fait preuve un opérateur sans fil Marconi pour aider à sauver tous les passagers à bord du Republic de la White Star au large de Nantucket. Aujourd’hui journaliste, il fait face aux questions pointues du sénateur Smith sur les communications sans fil et du journal de bord, offrant également une critique experte sur la conception du Titanic.

. . . LE SÉNATEUR SMITH : Étiez-vous l’opérateur sans fil au moment de la catastrophe du Republic?
M. BINNS : Oui, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Pouvez-vous dire au comité si des nouvelles concernant cette catastrophe ont été envoyées rapidement du Republic immédiatement après la catastrophe?
M. BINNS : Oui, les nouvelles ont été envoyées immédiatement.
LE SÉNATEUR SMITH : Et en détail?
M. BINNS : Pas exactement en détail, mais les détails exacts de l’accident, dans la mesure où ils ont fait référence au Republic en général.
LE SÉNATEUR SMITH : Comme on me l’a dit, vous avez fait part de vos expériences personnelles à un journal à votre arrivée à New York?
M. BINNS : Oui, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Pouvez-vous nous dire dans quelles circonstances cela a été fait?
M. BINNS : Après le naufrage du Republic, nous avons été transférés au United States Revenue Cutter Gresham, puis au United States Revenue Cutter Seneca.
À l’approche de la côte, j’ai reçu des messages sans fil de divers journaux me demandant mon histoire personnelle. C’est ce que j’ai soumis au Capitaine Sealby, et lui ai demandé son opinion sur la question. Il a dit que si la White Star Line n’avait pas d’objection, il n’en aurait certainement pas.
Au cours du voyage, j’ai également reçu un message de la Marconi Co. me demandant de réserver l’histoire, si possible, pour le New York Times, en raison de leur lien amical avec la Marconi Co., par laquelle j’étais employé à l’époque.

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